Önskar du hemtjänst?
Vill du ha hemtjänst?
Kontakta oss eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig. Här förklarar vi steg för steg vad som behövs för att du ska få hemtjänst.
För att bli kund hos oss behöver du först ha ett beslut från din biståndsbedömare på socialtjänsten. Om du inte vet vem din biståndsbedömare är, eller behöver en ny kan du ringa till Göteborgs stads kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 så hjälper de dig att lokalisera ditt lokala socialtjänstkontor genom din adress. Till din biståndsbedömare förklarar du dina behov och de avgör sedan efter en kort utredning hur många timmar hemtjänst som anses vara rimligt för att tillgodose dina behov :) Vill du överklaga beslutet hjälper din biståndsbedömare dig med det också.
När du har fått ditt beslut
När du fått beslut om hemtjänst får du välja vem du vill ska utföra insatserna i ditt hem. För att se de olika alternativen kan du besöka Göteborg stads hemsida där du genom din adress kan hitta vilka utförare som arbetar med hemtjänst i ditt område, annars kan din handläggare hjälpa dig att presentera alternativen. Vad vi på Livara hemtjänst fokuserar på är att anpassa oss till våra kunders viljor och jobbar med hög kontinuitet i vår personalplanering. Önskar du exempelvis kvinnor vid duschinsatser så ordnar vi det. Tanken är att du ska känna dig trygg i ditt hem och med dina hemtjänstinsatser samt att personalen ska känna sig bekväma i sina arbetsuppgifter hos dig genom hög kontinuitet av personal i planeringen.
Väljer du att vi på Livara ska utföra hemtjänsten så kommer din handläggare att kontakta oss och vi kommer därefter boka ett uppstartsmöte tillsammans med dig där vi går igenom dina behov och viljor för att skapa en meningsfull och välfungerande planering med dig som kund i fokus. Tveka inte på att kontakta oss för ett förutsättningslöst möte där vi presenterar oss och vår verksamhet innan du gör ett beslut om utförare :) Du når oss enklast genom att ringa 031- 320 41 49
Läser in...